Procesul Verbal al ședinței extraordinare a Consiliului Local din data 31.01.2017, ora 16, locația Căminul Cultural Ghiroda

Preşedinte  de şedintă: dl consilier Cosmin Dumitru

Din totalul  de 15 consilieri  au fost  prezenţi 14

Consilieri absenti: Vlaicu Claudia

Participă: secretarul Comunei Ghiroda, dl Radu Golban consilier peronal al primarului,

Dl.  preşedinte declară deschisă şedinţa de consiliu.

Şedinta  a fost convocată  prin  Dispoziţia  Primarului Comunei  Ghiroda  nr. 21/26.01.2017

Se dă citire Dispoziţiei de convocare a consilierilor

 

Ordinea de zi

 

1.PROIECT DE HOTARARE pentru aprobarea Regulamentului privind desfășurarea activităților economice pe raza comunei Ghiroda

2.PROIECT DE HOTARARE privind propunerea calificativului la evaluarea performantelor profesionale individuale pentru secretarul comunei Ghiroda pentru anul 2016

3. PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea încheierii unui contract  de prestări servicii de coregrafie

4. PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea încheierii unui contract  de prestări servicii în vederea asigurării formaţiei de instrumentişti care acompaniază dansatorii  ansamblurilor folclorice din comuna Ghiroda

5. PROIECT DE HOTARARE privind mandatarea Primarului comunei Ghiroda pentru a realiza si intocmi Raportul de Evaluare  al performantelor profesionale individuale ale secretarului comunei Ghiroda, pentru activitatea desfasurata in anul 2016

                                                

Dl Consilier Vitu: Avem cred ca jumatate de an de cand ne intalnim la sedinte,si uitandu-ma in urma cred ca jumatate din proiectele de hotarare sunt ca si puncte suplimentare. Cred ca nu este o greseala, nu? Drept urmare va rog retragerea punctelor suplimentare de pe ordinea de zi, nu am cum sa le parcurg. Nu mi pare normal sa votezi chestii pe care nu le citesti!

Dl presedinte Dumitru: Supunem la vot suplimentarea ordinei de zi.

Dl primar: Se pot studia materialele, nu sunt materiale foarte ample. A introduce materiale pe ordinea de zi se intampla in orice consiliu local. Sunt proiecte care apar in ultim moment.

Dl consilier Tranisan: Eu am o intrebare juridica, sunt mai nou ca si consilier. Avem 2 proiecte care nu au avizul secretarului. Vreau sa stiu se pot introduce pe ordinea de zi? Daca nu se pot introduce atunci discutam degeaba.

Dl primar: Teoretic amandoua proiecte trebuiau sa fie pe ordinea de zi. Primul proiect nu avea sa fie pentru ca nu are aviz nici favorabil nici nefavorabil. Al doilea proiect are aviz nefavorabil, cu urmatoarele explicatii: acest proiect, defapt explicatia secretarului va fi atacata la prefectura, pentru ca nu este legala varianta. La proiectul respectiv eu am adaugat niste modele de hotarari de unde putem sa vedem cine face respectiva evaluare si  este sustinut de Hotararea 611/2008, art.107 puctul 1, 2, alin.d , unde se spune foarte clar cine face evaluarea. Se face imputernicirea primarului, primarul face evaluarea pentru ca si secretarul este functionar public la fel cu ceilalti functionari din primaria Ghiroda iar la final raportul vine in consiliul local spre aprobare, dar primarul intocmeste raportul de evaluare. Aceasta este varianta legala.

Dl consilier Maxim : se intocmeste la propunerea consiliului

Dl primar: Pentru orice functionar public se face raportul de evaluare anual, este obligatia conducatorului, conform Hotararii 611/2008

Dl consilier Tranisan: Acesta este trecut la punctul 2 pe ordinea de zi, ma refer la calificativ.

Dl primar: Urma sa solicit, inaintea supunerii la vot, retragerea acestuia, in calitate de initiator pot sa-l retrag de pe ordinea de zi. Urma sa specific acest lucru.

Dl consilier Dumitru: Haideti sa vedem cum continuam sedinta: in varianta initiala sau in varianta cu puctele noi?

 

Varianta orinea de zi plus punctele suplimentare

Se voteaza cu 9 voturi pentru.

Dl consilier Vatu voteaza impotriva

4 abtineri: consilieri Maxim, Lobonea, Dumitru si Prilipceanu

 

 

 

Dl consilier Campean: Sunt probleme care apar si atunci este normal sa se intervina cu suplimentare.

Dl consilier Vitu: Inteleg cand sunt probleme importante, dar acum votam sa dam bani la ansamblul folcloric, de unde am inteles ca la control Curtea de Conturi a imputat bani.

DL Primar: Nu sunt imputati ansamblului folcloric sunt imputati de la agenda culturala. Tocmai asta am discutat data trecuta, partea de servicii prestate de coregrafi si cei de la instrumente sunt ok in masura in care se urmareste si raportarea serviciilor prestate de catre coregrafi.

Dl consilier Vitu: domnule primar, credeti ca avem dreptul sa ne documentam pe tema asta, sau trebuie sa mergem strict pe ce spuneti dvs?

Dl primar: Cand vine vorba de legalitate, toate proiectele sunt avizate legal de catre secretar. In momentul in care este semnatura nu ar mai trebui sa se puna problema de ilegalitate

Dl consilier Vitu: Reformulez intrebarea: Credeti ca avem dreptul sa ne documentam, sau ar trebui sa mergem si pe mana secretarului?

Dl primar: Eu nu am spus ca nu aveti dreptul sa va documentati!

Dl consilier Vitu: Cand?

Dl primar: Cand doriti dvs!

Dl consilier Vitu: domule Primar, se pare ca exagerati

Dl presedinte: Am votat un regulament si am promis toti sa ne tinem de el, cu cele 3 zile sau 5 zile inainte de sedinte sa apucam totusi sa citim documentatia si va readuc aminte in luna decembrie cand pe ordinea de zi suplimentar au intervenit banii pentru biserica cu dl parinte aici, nu se face asa, le putem lua ca niste presiuni!

Dl primar: Chiar nu-mi dau seama la ce fel de presiuni va referiti? Era un proiect pe ordinea de zi, cu documentatie atasata.

Dl consilier Campean: Era pe ordinea de zi!

Dl presedinte: Nu era pe ordinea de zi! A venit in ultimul moment si era acordarea a 700 milioane, adica sunt niste bani! Sa incercam pe cat posibil sa pastram odinea de zi si daca chiar apare ceva urgent atunci intelegem. Si sedinta trecuta au fost 4 puncte pe ordinea de zi si 16 la suplimentare.

Dl primar: Pentru ca atunci cand s-a facut convocarea nu erau finalizate proiectele. Daca se pune problema asa atunci ducem discutia tot in zona domnului secretar, pentru in mod normal la majoritatea primariilor, unde am stat de vorba cu primarii,  partea de secretar se ocupa de proiectele de hotarare, cel putin pe cele care le initiaza primaria. Eu stau pana la doua noaptea, imi caut legile le citesc, imi tehnoredactez singur, eu imi fac proiectele fara sa am sprijin juridic din partea secretarului. De asta si propun punctul 5 de pe ordinea de zi. Alt motiv nici nu exista.

Dl presedinte: Retrageti punctul 2 de pe ordinea de zi?

Dl primar: Da.

 

Punctul 1

 

PROIECT DE HOTARARE pentru aprobarea Regulamentului privind desfășurarea activităților economice pe raza comunei Ghiroda

 

Dl. Presedinte : Am un amendament de facut : la art.6, si anume sa prelungim termenul de 31 martie. Deranjeaza daca punem in loc de martie sa fie sfarsitul lui mai?

Dl Primar: Nu se apuca nimeni sa amendeze sau sanctioneze. Inca nu avem persoane care sa mearga in control.

As dori sa-l intreb pe dl secretar daca este corect termenul de 31 martie ca termen

Dl secretar: Trebuie sa ramana 31 martie, pentru ca pana la aceasta data toti agentii economici au obligatia sa-si faca dosarul de autorizare.

Dl primar: Nu putem sa stabilim noi termenul, este termenul impus de lege. Teoretic ei trebuiau sa aibe acest acord de anul trecut.

Dl consilier Sabau: In legatura cu titlu. Nu corespunde cu ce este trecut in dispozitie. Propun schimbarea titlului acestui proiect sa fie unul corect si anume cu ce este in dispozitie. Am gasit deasemenea cateva erori materiale, de redactare. Aceeasi notiune este si in tot textul proiectului.

Se discuta pe seama greselilor de redactare.

amendament ar fi inlocuirea termenului „activitati comerciale si a serviciilor de piata” cu termenul de „activitate economica”, titlul ca in dispozitie.

Se voteaza cu 14 voturi pentru.

Dl consilier Tranisan : La art.9 alin 2 din regulament „primarul  va viza orarul....” Daca cineva, poate ca vecinul din rea vointa, in final poate de rautate, ce facem, se poate lua decizia sa-i inchidem activitatea?

Dl primar: In cazul unor reclamatii, se pot verifica, trebuie ca aceste reclamatii sa fie fondate bineinteles, abia atunci se vor lua masuri.

 

                                                          Se supune la vot Proiectul de Hotarare Se voteaza cu  14 voturi pentru                                                        Dl. Cimpean Ionel, dl consilier Vitu, Dl. Ionele Remus,Dl. Bontea Ion, Dl. Andreica Dorin

Dl Tranisan Dan, Dl. Maxim Maximilian Dl. Lobonea Radu,  D-na Prilipceanu Georgeana

D-nul Sabau Craciun, Dl. Cadariu Vasile Dorel, Dl. Ionas Daniel,  Dl. Dumitru Cosmin, Dl. Dobra Cristian

 

 

 

 

Punctul 2

PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea încheierii unui contract  de prestări servicii de coregrafie

 

Dl consilier Tranisan: Aici e vorba de 2 persoana pe Ghiroda si 1  pe Giarmata Vii

Dl primar: Aici e vorba de 3 persoane pe Ghiroda si  1 persoana pe  Giarmata Vii

Dl consilier Tranisan: Retributia ei si-o stabilesc? Primaria Ghiroda aloca acesti bani, nominal aloca?

Dl primar: Au contracte.

Dl consilier Vitu: Este legal sa aprobam fonduri, fara sa avem concurs de proiecte?

Dl secretar: Acestea nu intra pe Legea 350. Acestea sunt prestari servicii

Dl consilier Cadariu: Nu am aprobat bugetul. Acestea normal ar fi aprobat prin bugetul comune, sa se plateasca de la capitolele respective.

Dl primar: In buget da , dar deocamdata ca sa putem sa demaram,  contractele se pot semna inaintea aprobarii bugetului. Dvs stiti treaba aceasta din anii trecuti!

Dl consilier Cadariu: Nu este normal sa semnati un contract fara buget. Pentru ca nu avem buget, 1/12

Dl primar: Se poate plati, 1/12 din ce s-a platit anul trecut pe acelasi capitol bugetar. Stie foarte bine d-na contabila, va asigur

 

 

Se supune la vot Proiectul de Hotarare. Se aproba  cu 12 voturi pentru.

                                                        Dl. Cimpean Ionel, Dl. Ionele Remus,Dl. Bontea Ion, Dl. Andreica Dorin

Dl Tranisan Dan, Dl. Maxim Maximilian Dl. Lobonea Radu,  D-na Prilipceanu Georgeana

D-nul Sabau Craciun, Dl. Cadariu Vasile Dorel, Dl. Ionas Daniel,  Dl. Dumitru Cosmin,

2 abtineri dl consilier Vitu, Dl. Dobra Cristian

 

 

 

 

Punctul 3

PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea încheierii unui contract  de prestări servicii în vederea asigurării formaţiei de instrumentişti care acompaniază dansatorii  ansamblurilor folclorice din comuna Ghiroda

 

 

Dl consilier Cadariu: Cine sunt corepetitorii?

Dl.Primar: Aceeasi formatie. Nu am modificat nimic.

Dl consilier Cadariu: Sunt 3 pe Ghiroda si 2 pe Giarmata Vii

Dl consilier Lobonea: 1300/luna?

Primar: Ei sunt incadrati intr-o anumita forma de organizare juridica, va fi mai putin de 1300/luna pentru ca de aici se platesc anumite taxe

Dl consilier Lobonea: Si banii acestia se dau sub forma de angajati?

Dl primar: Sub forma de contract. Urmeaza sa aprobam si regulamentul cu repetitiile sa nu fie probleme, atat pe Ghiroda si Giarmata Vii, pentru ca d-na Silvia in final sa poata sa faca un raport.

 

 

 

Se supune la vot Proiectul de Hotarare. Se aproba  cu 13 voturi pentru

Dl. Cimpean Ionel, Dl. Ionele Remus,Dl. Bontea Ion, Dl. Andreica Dorin

Dl Tranisan Dan, Dl. Maxim Maximilian Dl. Lobonea Radu,  D-na Prilipceanu Georgeana

D-nul Sabau Craciun, Dl. Cadariu Vasile Dorel, Dl. Dobra Cristian, Dl. Ionas Daniel,  Dl. Dumitru Cosmin,

1 abtinere dl consilier Vitu

 

 

 

Punctul 4

            PROIECT DE HOTARARE privind mandatarea Primarului comunei Ghiroda pentru a realiza si intocmi Raportul de Evaluare  al performantelor profesionale individuale ale secretarului comunei Ghiroda, pentru activitatea desfasurata in anul 2016

 

 

 

Dl primar: doresc sa fac o precizare referitoare la punctul de vedere al domnului secretar. Este o eroare. A scris ca „nu am avizat nefavorabil” in loc de „nu am avizat favorabil”

dl. secretar: da, este o greseala de redactare, corect este „ nu am avizat favorabil”

Dl primar: mai departe, va rog sa consemnati rugamintea de a comunica catre prefectura acest punct de vedere. Daca proiectul de hotarare nu este legal, domnul secretar sa-l trimita prefecturii impreuna cu punctul de vedere.

dl. secretar: Da, domnule Primar, toate materialele din spatele fiecarei hotarari sunt trimise Institutiei prefectului pentru controlul  de legalitate, inclusiv, daca este cazul si refuzul de a contrasemna hotararea respectiva.

Dl consilier Sabau: avem o perioada de evaluare in care au fost 2 primari. Cine face evaluarea, fiecare pe perioada lui?

Dl primar: nu, se mandateaza primarul in functie conform legii.

Dl consilier Sabau: care este legea?

Dl primar: HG 611/2008 spune foarte clar – se da citire din textul HG

Dl consilier Sabau:ati spus ca evaluator este primarul, care dintre ei?

Dl primar: nu scrie ca fostul, actualul sau viitorul primar, ci stabileste cine are calitatea de evaluator precum si periadele de evaluare. Raportul de evaluare trebuie facut in fiecare an iar daca nu s-a facut in trecut voi cere un punct de vedere prefecturii sa vedem ce se poate face, ce se intampla daca, o anumita persoana, functionar public, nu are efectuat acest raport de evaluare.

Dl. Consilier Cadariu: cred ca puteti face evaluarea de cand sunteti in functie, nu pe perioada in care a fost alt primar.

Dl primar: nu, dl. Secretar a prezentat un raport de activitate pentru anul 2016 si pe baza lui trebuie facuta evaluarea

Dl. Consilier Cadariu: din punct de vedere logic, evaluarea o puteti face doar de cand ati intrat in functie.

Dl consilier Vitu: conform legii, primarul face evaluarea in baza propunerii de calificativ venita de la consiliul local

Dl primar: vedeti, aici gresiti, v-am anexat hotarari luate de alte primarii

Dl consilier Vitu: dar ce spuneti este exact punctul 2 de pe ordinea de zi pe care l-ati retras.

Dl primar: da, punctul 2 era gresit, de aceea l-am retras.

Dl. Secretar: textul hotararii de guvern este foarte clar, calitatea de evaluator o are primarul dar numai in urma unei propuneri de calificativ venite din partea consiliului local. In opinia mea, acest proiect de hotarare nu este legal, deoarece se solicita mandatarea primarului pentru a acorda calificativul in locul consiliului local. Daca legea specifica clar calitatea primarului de evaluator, de ce se mai solicita mandatul consiliului local de a efectua Raportul de Evaluare? Pe de alta parte, in hotararile luate de alte primarii, exemplul xeroxat de primar, comuna Sagna, art. 1 „Consiliul local propune primarului calificativul foarte bine... conform anexei atasate„ deci, nu mandateaza primarul sa stabileasca calificativul secretarului in locul consiliului local. Consider ca dl. Primar ar fi trebuit sa vina in fata consiliului local cu un proiect de hotarare in care sa lase loc gol la propunerea de calificativ, anexand insa la acel proiect si Raportul  de activitate. Niciunde in cuprinsul HG 611/ 2008 nu se specifica posibilitatea delegarii catre primar, prin mandat, a atributiei consiliului local de a propune calificativ.

D-na consilier Prilipceanu: domnule Primar, va rog sa-mi spuneti, cum puteti evalua Capacitatea de a conduce, Capacitatea de a menegeria, Capacitatea de a organiza etc in masura in care i-ati luat secretarului toate compartimentele pe care le avea in subordine. Practic, de la aprobarea organigramei in cursul anului trecut, secretarul nu mai are nicin compartiment in subordine iar d-voastra doriti sa-l evaluati daca are capacitatea de a conduce.

Dl. Secretar: doresc sa va aduc la cunostiinta prevederile art. 109 din HG 611/2008. Pentru a putea fi realizata evaluarea unui functionar public, trebuie sa-i stabilesti la inceputul perioadei de evaluare cateva obiective. Astfel, actul normativ prevede ca intre 01.01 si 31.01 se efectueaza evaluarea si se stabilesc noi obiective pentru urmatorul an, iar la finalul perioadei evaluate, respectiv 31.12, se poate stabili cat a realizat din aceste obiective. Nu este posibil sa faci o evaluare atat timp cat la inceput de an, respectiv pana in 31.01 nu s-au stabilit obiectivele de indeplinit. Consiliul local nu mi-a stabilit aceste obiective in luna ianuarie a anului 2016. 

Dl primar: in cazul in care aveti obiectii la raportul de evaluare puteti sa-l contestati.

Dl. Secretar: cu siguranta il voi contesta in instanta.

Dl consilier Tranisan: doresc sa citesc 4 articole, va rog sa fiti atenti ce prevad. Se da citire art. 105 alin2, art. 112 alin.2. din ce am citit, d-voastra puteti propune doar pentru anul 2017. Revin la art. 108 alin. 1, perioada de evaluare este intre 01 ianuarie si 31 ianuarie pentru anul anterior. Astazi este 31 ianuarie, cand o mai faceti?

Dl primar: astazi, dupa sedinta. Evaluarea se face fata in fata cu domnul secretar, dupa sedinta de consiliu, daca imi dati mandat pentru aceasta. In finalul raportului de evaluare vor fi mentionate si obiectivele pe care le vad pentru 2017, raport de evaluare pe care urmeaza sa-l fac, daca trece de hotararea de consiliu. Daca nu, nu am nicio problema cu chestia aceasta, dar legal, orice functionar public trebuie sa aiba un raport de evaluare. Nu tin neaparat sa fac raportul de evaluare.

Dl consilier Vitu: ati scris in proiect ca HG 611/2008 prevede la art. 107 ca evaluarea se realizeaza de catre primar pe baza propunerii consiliului local. In proiectul dumneavoastra solicitati ca evaluarea sa o faceti dumneavoastra, adica ceea ce trebuia sa faca consiliul local sa faceti dumneavoastra.

Dl primar: cati dintre consilierii locali stiau ca trebuie intocmit acest raport de evaluare?

Dl consilier Vitu: da, consilierii locali nu stiau, dar dumneavoastra prin acest proiect solicitati sa facem altfel decat spune legea. Astfel, vin cu urmatoarea propunere, haideti ca toate atributiunile consiliului local sa vi le dam dumneavoastra.

Dl primar: eu nu am solicitat niciodata treaba aceasta. Asa interpretati dumneavoastra legea.

Dl consilier Vitu: da, asa o interpretez eu

Dl. Presedinte: supun la vot

 

 

Se supune la vot Proiectul de Hotarare. Se respinge cu

 4 voturi pentru Dl. Cimpean Ionel, Dl. Ionele Remus,Dl. Bontea Ion, Dl. Andreica Dorin

4 impotriva Dl Tranisan Dan, , Dl. Maxim Maximilian Dl. Lobonea Radu,  D-na Prilipceanu Georgeana

6 abtineri D-nul Sabau Craciun, Dl. Cadariu Vasile Dorel, Dl. Dobra Cristian, Dl. Ionas Daniel,  Dl. Dumitru Cosmin, Dl. Vatu Cristian,

 

 

Dl presedinte declara sedinta inchisa!

 

 

 

 

 

            PRESEDINTE                                                                                                          SECRETAR       

         COSMIN DUMITRU                                                                                 PRILIPCEANU  SORIN